Korzyści zdrowotne żywności bogatej w białko – źródła warzywne i nie-warzywne

Nie można podważyć znaczenia żywności bogatej w białko w naszej diecie. Oprócz oczywistych właściwości budujących mięśnie, białko pomaga nam szybko schudnąć. Dlatego właśnie najlepsza rada dla najlepszego dietetyka brzmi: „Jeśli chcesz schudnąć, upewnij się, że zużywasz więcej białka”.

Ale najczęściej zdarza się, że nie zdajemy sobie sprawy z ilości żywności, na którą można zaopatrzyć się, aby pozbyć się nadwagi. Posiadanie tego samego jedzenia każdego dnia nie jest przyjazne budowaniu smaku i pozbawiasz się zdrowej żywności wypełnionej białkiem. Czas spojrzeć poza grillowany kurczak i smażone jajka teraz!
Indeks treści

Korzyści z białka

Pokarmy białkowe są niezbędnymi składnikami odżywczymi, które zawierają podstawowe i nie niezbędne aminokwasy, które są doskonałymi źródłami energii. Produkty wysokobiałkowe są odpowiedzialne za liczne funkcje metaboliczne w organizmie i są uważane za budulec wszystkich żywych komórek.

Białka są niezbędne do utrzymania ciała w codziennym życiu. Fakt, że białka są potrzebne do zapewnienia rozwoju i utrzymania organizmu sprawia, że ​​jest on jednym z podstawowych składników organizmu. Od naszych skór i włosów po przeciwciała odpornościowe na enzymy trawienne, każda rzecz jest rozbijana i nieustannie zastępowana.

pokarmy bogate w białko

Jest to tylko dieta wysokobiałkowa, która może to zrobić. Jeśli nie spełnisz wymagań dotyczących białka w ciele, będziesz cierpieć z powodu następujących objawów,

Wybór najlepszej jakości białek

Nasze ciało jest zdolne do tworzenia własnych aminokwasów, ale istnieją pewne niezbędne aminokwasy, które musimy pozyskać z żywności. Istnieje około 20 aminokwasów, a wśród nich niektóre są uważane za niezbędne, a niektóre nie niezbędne. Są uważane za nieistotne, ponieważ nasz organizm może wytwarzać te aminokwasy poprzez syntezę innych aminokwasów.

Unikatowość tych aminokwasów polega na tym, że każda z nich pełni pewną funkcję w ciele. Dlatego ważne jest, aby włączyć różne rodzaje białek, aby nie brakowało w nich określonych rodzajów białek.

Większość z nas jest winna spożywania tylko niektórych rodzajów białek i dlatego nie uzyskujemy pełnych korzyści z tych białek. Chodzi o to, że nasze diety nie są tak różnorodne, jak byśmy tego chcieli. Osoby przestrzegające diety wegańskiej lub wegetariańskiej są czasami zagrożone brakiem ważnych aminokwasów.

Aby temu zaradzić, muszą łączyć ze sobą dwa rodzaje źródeł białka, aby czerpać korzyści z różnych rodzajów aminokwasów, przykładem takiej kombinacji może być rajma i chawal.
Dokładny rodzaj białka, którego potrzebujemy każdego dnia

Choć prawdą jest, że białkowe pokarmy są ważne, ważne jest, aby wiedzieć, ile jest potrzebne dla twojego organizmu. Istnieje kilka czynników determinujących, które pomogą ci dowiedzieć się, ile białka jest dla ciebie potrzebne; to Twoja waga, płeć, poziom aktywności i wiek.

Ale istnieje zalecana dieta spożycia białka zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, którzy mają średnią masę ciała i poziom aktywności. To 46 gramów dziennie dla kobiet i 56 gramów dziennie dla mężczyzn. Oznacza to, że należy spożywać 0,36 grama białka na każdy kilogram, który ważysz.

lista zawierająca potas potraw

Twoja płyta powinna składać się z co najmniej 30% wysokiej jakości białka. Osoba o średniej wadze wymaga 1 g białka na kilogram masy ciała. Tak więc, jeśli masz 70 kg, potrzebujesz 70 Gb białka dziennie.

Najlepiej byłoby, gdybyś nigdy nie spożywał białka, gdy jesteś głodny lub po prostu zbyt głodny, ponieważ organizm zamienia wtedy białko w węglowodany, co nie jest zbyt dobre dla twoich poziomów insuliny lub planów odchudzania. Najlepszym sposobem na uzyskanie białka jest małe, ale częste posiłki przez cały dzień.

Ale upewnij się, że dokończysz obiad i zamkniesz kuchnię na dwie lub trzy godziny przed snem. Daj swojemu ciału czas na trawienie pożywienia, które spożyłeś. Jeśli śpisz i twoje ciało usiłuje zaabsorbować twoje białko, zostaną one ponownie włączone do węglowodanów, pokonując cel zarówno utraty wagi, jak i przyrostu masy mięśniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *