Jak skutecznie pozycjonować stronę centrum medycznego?

Pozycjonowanie stron z branży medycznej może wydawać się być bardzo trudne. A tymczasem nie musi takie być. W obecnych czasach wiele osób zamiast zapisać się do lekarza na wizytę, samemu próbuje w Internecie znaleźć co mu dolega. Dzięki temu stworzył się popyt na treści medyczne. Takie treści zaś można bardzo dobrze wykorzystać do pozycjonowania strony. Jak to robić?

Działania na stronie i poza nią są równie ważne

Zbyt dużo osób skupia się na pozycjonowaniu stron na zewnętrznych serwisach czy za pomocą content marketingu. Bez optymalizacji strony może to być nieskuteczne. Dlatego najpierw trzeba przeprowadzić audyt strony centrum medycznego, a potem podzielić prace na on-site i off-site. W raporcie po audycie powinny być wypisane elementy do poprawy. Jeśli nie ma nic, co sprawiało by kłopot to świetnie! Ale to się z reguły nie zdarza.

Działania on-site to między innymi:

  • optymalizacja kodu strony,
  • wybranie słów kluczowych i umieszczenie ich w treściach dodanych na witrynie,
  • usprawnienie obsługi strony przez użytkowników,
  • zwiększenie szybkości ładowania strony,
  • prowadzenie tematycznego bloga jako elementu głównej strony,
  • wersja mobilna.

Do działań off-site można zaliczyć już samo pozycjonowanie, poprzez:

  • pozyskiwanie linków prowadzących do strony z serwisów zewnętrznych,
  • reklamy AdWords,
  • prowadzenie bloga na osobnej witrynie,
  • promowanie firmy na forach dyskusyjnych,
  • publikowanie artykułów tematycznych na stronach branżowych.

Takich działań oczywiście można wymienić więcej, ale warto skupić się właśnie na tych. Podstawą pozycjonowania każdej strony powinno być wytyczenie strategii oraz wyznaczenie pożądanego celu. Warto więc skupić się na kilku elementach wchodzących w skład SEO i zrobić je bardzo dobrze. Zamiast rozdrabniać się na wiele pomysłów wykonanych pobieżnie.

Marketing szeptany dla centrum medycznego – czy to pasuje?

Do promocji nie tylko stron internetowych, ale samych firm dość często wykorzystuje się marketing szeptany. Czyli publikowanie treści przez „użytkowników” na forach dyskusyjnych, mających związek z branżą w jakiej działa firma, która to zleciła. Można znaleźć dość dużo paneli dyskusyjnych przeznaczonych medycynie, lekarzom czy leczeniu konkretnych schorzeń.

Jednakże, ponieważ tematyka jest poważna, to takie posty powinien pisać doświadczony lekarz. Ale czy ma na to czas? Z pewnością nie. Dlatego mądrze jest wykorzystać opcję zostania ambasadorem na forum. W ten sposób można oficjalnie promować centrum medyczne. Można zaoferować, że w ramach roli ambasadora raz w tygodniu jeden z lekarzy odpowiadałby na zadane pytania. Dzięki temu centrum zostanie wypromowane, ale też wiedza, która zostanie przekazana na zewnątrz będzie konkretna i rzetelna. Takich portali, gdzie można udzielać się oficjalnie i odpowiadać na pytania zadane przez zwykłych pacjentów jest bardzo dużo.

Z jednej strony promuje to centrum medyczne, jako placówkę w której lekarze są przychylni pacjentom i mają dużą wiedzę. A z drugiej jest to też miejsce do linkowania z wpisów tematycznych. W wizytówce lekarza można dodać odnośnik do strony centrum czy rejestracji online pacjentów.

Artykuły sponsorowane, czyli marketing treści

Pozycjonowanie przez zamieszczanie wartościowych treści, to także jednak z najlepszych opcji do wykorzystania, przy pracach nad promowaniem strony centrum medycznego. Oprócz odpowiadania na pytania zadane przez użytkowników forów internetowych, można też prowadzić blog. Odnośnik do niego warto zamieścić na stronie głównej np. w zakładkach dzielących stronę na kategorie.

O czym pisać na takim blogu? Przede wszystkim trzeba pisać dla potencjalnych pacjentów, a więc język musi być zrozumiały. Oczywiście nie da się uniknąć naukowych pojęć, ale warto je wytłumaczyć. Część osób wejdzie na taką stronę z wyszukiwarki, ponieważ będzie szukać wyjaśnienia jakiegoś zawiłego terminu medycznego. Warto więc publikować artykuły wyjaśniające zagadnienia, ale też związane z aktualnymi tematami. Przykładowo w zimie mogą to być materiały dotyczące walki z grypą.

Oprócz prowadzenia własnego bloga, na którym regularnie będzie można zamieszczać wybrane przez siebie treści, warto też nawiązać współpracę ze stronami branżowymi. Wszelkiego typu poradniki zdrowotne, witryny informacyjne z częścią dotyczącą dbania o zdrowie czy nawet elektroniczne wydawnictwa dla lekarzy i służy zdrowia, także mogą opublikować artykuł sponsorowany.

Taki artykuł będzie podpisany nie tylko imieniem i nazwiskiem lekarza, który go napisał, ale również może zawierać nazwę centrum medycznego, w którym ten lekarz pracuje. Niestety artykuły sponsorowane to duży koszt. Dlatego chcąc zacząć pozycjonowanie strony przez marketing treści, warto zacząć od własnego bloga i kącika porad.

Pozycjonowanie na frazy lokalne

Większość osób oprócz porad z dziedziny zdrowia szuka też w wyszukiwarkach internetowych najbliższego centrum medycznego. Dlatego warto do pozycjonowanie używać fraz z lokalizacją. Część osób potrzebuje lekarza „na już”, więc od razu wpisze „centrum medyczne miasto” i wybierze najwyższy wynik albo ten najlepiej opisany. Nie można więc zapomnieć o dodaniu danych teleadresowych do map google, aby każda osoba, która chce się umówić na wizytę przez Internet mogła zrobić to od razu. Nawet, jeśli centrum ma oddziały w wielu miastach, warto dodać je wszystkie do map i pozycjonować na frazy lokalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *