Jak nie dać się jesiennej chandrze?

Jesień to czas, kiedy wielu z nas pogarsza się samopoczucie. Dni stają się coraz krótsze, chłodniejsze, coraz rzadziej świeci słońce, często pada deszcz, liście spadają z drzew. Nie mamy już tak wiele energii, jak latem, zaczynają dopadać nas jesienne infekcje. Jak więc być w formie jesienią i nie dać się jesiennemu przygnębieniu?

Ruch zwłaszcza na świeżym powietrzu

Przede wszystkim nie należy zamykać się w domu. Dopóki sprzyja pogoda, korzystajmy z ruchu na świeżym powietrzu. Długie spacery zwłaszcza po lesie czy po parku to doskonały sposób na relaks i poprawę samopoczucia. Podobnie działają przejażdżki rowerowe.

Jeżeli tylko mamy taką możliwość, zrezygnujmy z samochodu lub autobusu w drodze do pracy czy do szkoły. Pokonajmy tę drogę pieszo. To doda nam energii na cały dzień. Jeśli czas i pogoda pozwoli, zacznijmy dzień od porannej gimnastyki lub joggingu. Działa lepiej niż filiżanka kawy.

Długie jesienne wieczory warto też spędzać aktywnie. Wybierzmy taką formę ruchu, która sprawia nam największą przyjemność. Dla niektórych będą to zajęcia w klubie fitness czy na siłowni, dla innych pływanie, zajęcia taneczne, są też osoby, które zdecydowanie wolą ćwiczyć w domowym zaciszu.

Wybór sprzętów do ćwiczeń jest dość szeroki, można wybrać sprzęty do ćwiczeń cardio – rowerek treningowy, orbitrek, stepper, bieżnia, lub sprzęty do ćwiczeń siłowych, np. sztangi, maszyny do ćwiczeń, itp.

Zdrowa dieta i wystarczająco długi sen

Koniecznie zadbajmy o zdrową dietę. Powinna obfitować w owoce i warzywa, które są prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów. Posiłki spożywajmy regularnie, nie zapominajmy o śniadaniu. Zadbajmy również o jakość snu. To podstawa naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Powinien trwać 7–8 godzin. Wielu z nas jesienią i zimą potrzebuje więcej snu niż latem.

Przed snem warto się zrelaksować, wziąć ciepłą kąpiel, poczytać ciekawą książkę, posłuchać muzyki, która nas wyciszy. Pamiętajmy, by przed snem wywietrzyć pokój i wyłączyć urządzenia elektroniczne.

Czas dla siebie

Bardzo ważne jest również znalezienie czasu dla siebie mimo natłoku obowiązków i spraw do załatwienia. Starajmy się znaleźć czas na swoje hobby, na rozwijanie swoich zainteresowań, spotykajmy się z przyjaciółmi. Może warto też spróbować czegoś nowego, zapisać się na jakiś kurs.

Jesień wcale nie musi być smutna. Wiele zależy od naszego nastawienia. Celebrujmy wspólne chwile z najbliższymi, oglądajmy zdjęcia z wakacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *